جستجو کردن

کود مایع مرغی

کود مایع مرغی

تجزیه ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺷﺪه(W/W٪) (W/V٪)

نیتروژن کل (N) : ۶.۵۴ ، ۷.۷۶

فسفر قابل استفاده (P2O5) : ۳.۴۳ ، ۴.۰۷

پتاسیم محلول در آب (K2O) : ۳.۸۸ ، ۴.۶۱

ماده آلی (OM) : ۱۰.۳۸ ، ۱۲.۳۲

ﮐﺮﺑﻦ آﻟﯽ (OC) : ۶.۰۴ ، ۷.۱۶

هیومیک اسید: ۲.۷۶ ، ۳.۲۸

دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻣﺼﺮف

ﻣﺤﺼﻮل
ﻣﺤﻠﻮل ﭘﺎشی
ﺻﯿﻔﯽ کاری و کاﺷﺖ اﻧﻮاع سبزیجات
۱۵ ﺗﺎ ۲۵ ﻟﯿﺘﺮ در ﻫﮑﺘﺎر
ﮔﯿﺎﻫﺎن زینتی
۱۰ﺗﺎ ۱۵ ﻟﯿﺘﺮ در ﻫﮑﺘﺎر
درﺧﺘﺎنﻣﺜﻤﺮ
۱۰ ﺗﺎ ۲۰ ﻟﯿﺘﺮ در ﻫﮑﺘﺎر
ﻣﺤﻠﻮل ﭘﺎشی درﺧﺘﺎن
۲ ﺗﺎ ۳ ﻟﯿﺘﺮ در ۱۰۰۰ ﻟﯿﺘﺮ آب
ﭘﺴﺘﻪ
۱۵۰ ﻟﯿﺘﺮدر ﻫﮑﺘﺎر
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

عکس محصول

معرفــــــی:

کود مایع مرغی به صورت طبیعی، ارگانیک و از فضولات مرغی تولید شده و مصرف آن توسط گیاهان، می‌تواند باعث افزایش رشد و سلامت آن‌ها شود. از طرف دیگر گیاهان با استفاده از این کود، می‌توانند در مقابل بیماری‌ها مقاومت خوبی نشان داده و نیازهای غذایی خود را تامین کنند. 

کود مایع مرغی، از جمله کودهای کامل کشاورزی به حساب می‌آید که دارای هیومیک اسید، اسید آمینه و همینطور ریز مغذی‌هایی است که گیاهان به آن‌ نیاز دارند. استفاده از این کود، می‌تواند جذب عناصر پرکاربرد و پرمصرفی مانند پتاسیم و فسفر را افزایش داده و همچنین باعث افزایش جذب دیگر کود ها به محصول شما شود.

ﺷﻤﺎره ﺛﺒﺖ ﻣﺎده ﮐﻮدی: ۶۹۲۲۲

مقدار مصرف کود مایع مرغی

مقدار مصرف این کود به صورت متوسط ۱۵۰ گرم در هر متر مربع است. مقدار مصرف این کود در این دوز برای بسیاری از محصولات زراعی رایج است؛ اما توصیه‌ای که داریم، این است که در ابتدای استفاده از این کود، آن را کمتر استفاده کنید و کم کم مقدار آن را افزایش دهید. مقدار مصرف این کود برای سبزیجات، ۲۰۰ گرم در متر مربع است و شما می‌توانید این میزان را در دوز، در طول دو هفته استفاده نمایید.

عصاره کود مرغی با هیومیک

عصاره کود مرغی حاوی هیومیک، نوعی کود مایع مرغی غنی شده با هیومیک اسید است. هیومیک اسید یک ماده آلی با وزن مولکولی بالا است که فواید متعددی برای خاک و گیاهان دارد. از جمله مزایای استفاده از عصاره کود مرغی با هیومیک می¬توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ویدئو زیر مشاهده می کنید:

هیومیک اسید چیست؟

نحوه مصرف کود مرغی مایع

نحوه مصرف این کود، به شکل آبیاری است. در روش آبیاری، این میزان در آبیاری سنتی و سیستم‌های آبیاری تحت فشار متفاوت است. با توجه به نوع محصول، مواد غذایی موجود در خاک و همینطور نیاز گیاه، این کود بین 15۰ تا ۶۰۰ لیتر در هر هکتار می‌تواند به نیاز گیاهان پاسخ دهد.

قیمت کود مرغی

در مورد قیمت کود مرغی باید بگوییم که قیمت این کود، می‌تواند با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین شود؛ مانند حجم خرید، رطوبت، کیفیت و غیره. بنابراین شما همیشه نمی‌توانید این کود را با قیمت یکسان خریداری کنید. از طرفی دیگر باید بگوییم، زمانی که هزینه‌های تولید مرغداری‌ها بیشتر می‌شود، مرغداران محصولات خود را با قیمت بالاتری به مشتریان می‌فروشند.

زمان مصرف کود مرغی مایع

شما در زمان‌های مختلفی می‌توانید این کود را به گیاهان بدهید اما براساس شرایط زیر:

1_ اوایل فصل رشد گیاه

یکی از بهترین زمان‌ها برای مصرف کود مایع مرغی، اوایل فصل رشد گیاه می‌باشد که در این زمان گیاهان برای رشد بهتر خود و افزایش سلامتشان، به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند.

2_ بعد از آبیاری گیاهان

از دیگر زمان‌های مناسب برای استفاده از این کود، بعد از آبیاری گیاهان است؛ زیرا در این موقع؛ خاک مرطوب است و بهتر می‌تواند به جذب مواد مغذی بپردازد.

3_ قبل از گلدهی

برخی از گیاهانی که میوه می‌دهند، قبل از فصل گلدهی خود، نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند و بنابراین شما می‌توانید کود مایع مرغی را در این زمان به آن‌ها بدهید. به عنوان مثال در باغ‌های پسته هنگامی که دانه‌های پسته متورم می‌شود و همینطور هنگام ارزنی شدن آن‌ها، بهترین زمانی است که شما می‌توانید از این کود استفاده کنید.

4_  قبل از خواب درختان

برای گیاهان و درختانی که چند ساله هستند، استفاده از این کود قبل از فرار رسیدن فصل خواب درختان ، می‌تواند به آن‌ها انرژی بیشتری بدهد که بتوانند به فصل زمستان وارد شوند.

یکی از نکاتی که در مورد کود مایع مرغی باید بگوییم، این است که استفاده بیش از حد از این کود، مفید نیست؛ زیرا می‌تواند باعث آسیب رساندن به گیاهان شود. توصیه می‌کنیم که اگر سوالی در این زمینه یا زمینه‌های دیگر دارید، حتماً با یک فرد متخصص در زمینه کشاورزی مشورت کنید.

کود مایع مرغی برای پسته

کود مایع مرغی برای پسته یک کود تخصصی است که علاوه بر رشد و رویش گیاه، باروری آن را نیز دچار تحول می¬کند. در صورتی که ملاحظات آبیاری و کوددهی پسته به شکل کامل صورت گیرد، این نوع کود می-تواند اثرات مثبت و بهینه از خود نشان دهد.

کود مرغ برای درخت پسته چه فوایدی دارد؟

کود مرغ به دلیل دارا بودن گوگرد، به افزایش مقاومت درختان پسته در برابر تنش های محیطی مانند خشکی و شوری کمک می کند و همچنین:

خواص کود مایع مرغی

کود مرغی نسبت به سایر کودهای حیوانی، مقدار بیشتری فسفر و نیتروژن دارد و استفاده از این کود برای خاک‌هایی که این عناصر را زیاد ندارند، مفید است. از طرفی دیگر این کود نسبت به سایر کودها به شکل راحت‌تری به گیاه جذب می‌شود و برای گیاهان مختلف مانند سبزیجات، گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی، صیفی‌جات و غیره، در مراحل ابتدایی رشد آن‌ها مفید است. خواص دیگر این نوع کود عبارتند از:

مزایای کود مایع مرغی چیست؟

کود مایع مرغی دارای مزایای مختلفی است که ما در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روش تولید کود مرغی مایع

کودهای مرغی دارای فضولات مرغی پرورش یافته در مرغداری‌ها هستند و این کودهای جمع آوری شده یا با استفاده از دستگاه یا به شکل طبیعی، خشک یا کمپوست می‌شوند. سپس کمپوست‌ها در مایعات گوناگونی که حلالیت بالایی دارند، حل می‌گردند و برای مدتی در حوضچه نگهداری می‌شوند تا فرایند تخمیر به شکل طبیعی اتفاق بیفتد. این فرایند باعث می‌شود که مواد آلی موجود در کود، تجزیه شوند و همینطور یک محلول غلیظ تولید شود. این محلول کود مرغی مایع است که دارای عناصر مغذی زیادی است.

مواد جامدی که در این مخلوط وجود دارند، با استفاده از الیاف مرتبط یا یک فیلتر جدا می‌گردند. اکثر کارخانه‌ها این کود را برای تولید با کیفیت‌تر این محصول، در یک بخش از فرایند تولید، مقدار مشخصی از فولویک اسید، هیومیک اسید و همینطور سایر ریز مغذی‌ها را به این کود اضافه می‌کنند‌.

طرز تهیه شیره کود مرغی

برای این که بتوانید شیره کود مرغی را تهیه کنید، می‌توانید از روش سنتی استفاده کنید. به این شکل که باید کود مرغی را در یک گودال که داخل زمین حفر شده است، بریزید. لازم به ذکر است که شما باید به آن آب اضافه کنید و هر یک تا دو روز، به مدت ۵ تا ۶ روز آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید و در نهایت آب آن را بگیرید و سپس می‌توانید از کود استفاده کنید.

آنالیز کود مرغی

آنالیز کود مرغی، به این شکل است که شما می‌توانید آزمایش کود را برای سطح بار میکروبی، محتوای مواد مغذی و همینطور محتوای مواد آلی آن انجام دهید. این اطلاعات به کشاورزان این امکان را می‌دهند تا بتوانند در مورد مقدار مصرف کود و همینطور زمان آن تصمیم بگیرند. همینطور به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از مصرف بهینه‌ای که مواد مغذی دارند، مطمئن شوند و از طرفی دیگر، باعث به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی شوند.

بهترین کود مایع مرغی چیست؟

بهترین کود مرغی دارای مشخصات مختلفی است که ما آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

شرکت آرزوی بهار تولید کننده انواع کود و نهاده های کشاورزی 

برای خرید محصول و ارتباط با مشاورین ما:

محصولات دیگر