جستجو کردن

تفاوت کود جامد و مایع

تفاوت کود جامد و مایع

۱۴۰۲-۱۰-۰۸
در این نوشته شما میخوانید

کودها ترکیباتی هستند که می توانند به صورت مصنوعی یا طبیعی تولید شوند، آنها معمولاً به صورت مستقیم روی خاک استفاده می شوند یا به عنوان پوشش روی بذرها پیش از کاشت اعمال می شوند. کودها با فراهم کردن مواد مغذی و معدنی خاصی که خاک ممکن است فاقد آنها باشد به رشد گیاه کمک می کنند. انواع مختلفی از کودهای جامد و مایع در بازار موجود است که شناخت آنها قبل از استفاده اهمیت بسیاری دارد؛ کودها ممکن است از یک نوع یا ترکیبی از مواد مغذی و عناصر کمیاب مختلف باشند. انواع کود شامل موارد زیر هستند:

•         کود زیستی

•         کودهای آلی

•         کودهای معدنی

•         کود شیمیایی نیتروژن دار

•         کود کامل / کود NPK

N-P-K مخفف نیتروژن، فسفر و پتاسیم، 3 ماده شیمیایی اولیه است که به رشد گیاه کمک می کند. نیتروژن به رشد برگ های جدید کمک می کند، فسفر ریشه های قوی می سازد و گل ها را تشکیل می دهد و پتاسیم سلول های گیاه را قوی و سالم نگه می دارد.

همه کودها مواد مغذی که باعث رشد بهتر و سلامتگیاه می شوند را دارند، اما برخی از آنها غذاهای کاملی برای گیاهان هستند که شانزده ماده مغذی ضروری را برایشان  تامین می کنند، در حالی که برخی دیگر نیازها یا کمبودهای خاص را هدف قرار می دهند. کوددهی با آگاهی و مناسب به شدت برای اکثر گیاهان مفید است و عملکرد گل و محصول را افزایش می دهد. کودها به دو شکل جامد (کود گرانول) و کود مایع (مواد مغذی هیدروپونیک) وجود دارند، اگرچه این دو شکل کاملاً متفاوت هستند، اما هدف اساسی هر دو تأمین تغذیه یک باغ یا محصول خاص می باشد.

کودهای جامد و مایع چه تفاوتی دارند؟

تفاوت کودهای جامد و مایع

هر دو نوع کود مایع و جامد بسیار خوب اثر می کنند و مقدار کل مواد مغذی یکسانی را ارائه می کنند، اما تفاوت هایی نیز با هم دارند:

1- فاصله ریشه گیاه تا عناصر غذایی کود: مواد مغذی کمتر متحرک مانند فسفر نمی توانند بیشتر از اندازه گرانول های حاوی آنها به گیاه نزدیک شوند، اما کودهای مایع در محلول آب و خاک تحرک بیشتری دارند.

2- محتوای نمک: کودهای جامد می توانند گرم باشند، ریشه ها می توانند از یک نوار کود گرانول که حاوی سطوح بالایی از نیتروژن و پتاسیم است دور شوند. کودهای مایع اغلب در زمان شروع و یا پیش از کاشت ترجیح داده می شوند.

3- قوام: محتوای مواد مغذی در هر قطره از کودهای مایع یکسان است، در حالی که کود جامد دارای اجزای مغذی جداگانه در هر گرانول هستند.

کودهای جامد و مایع هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، نگاهی دقیق تر به این مزایا و معایب به تولیدکنندگان کمک می کند تا تصمیم بگیرند از کدام نوع و چه زمانی استفاده کنند.

بلاگ‌های مرتبط

کود مناسب برای افزایش باردهی خیار

مزایای استفاده از کود نیتروژن

بهترین کود محرک رشد (ریشه و میوه)

کود آمینو اسید، مزایا، معایب و معرفی محصول

سوالات متداول

برای دیدن پاسخ روی سوال کلیک کنید.

بدین منظور لطفا از طریق تماس با تلفن شرکت و مشاوره با کارشناسان باتجربه آرزوی بهار، چالش‌های خود را برای خرید محصولات  مطرح کرده تا راهنمایی کامل صورت بگیرد.

شما می‌تواند از طریق تماس با دفتر مرکزی ( واقع در تهران) با کارشناسان شرکت آرزوی بهار در ارتباط  باشید:

02188175083

 

کارخانه بزرگ آرزوی بهار به منظور تولید کودهای جامد و مایع ارگانیک در استان قزوینی و نزدیکی بوئین زهرا واقع شده‌است

به منظور انجام این آنالیز ابتدا باید نمونه‌های خود را طبق استانددارهای لازم جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را به آزمایشگاه کارخانه آرزوی بهار ارسال نمایید

بله؛ کارشناسان شرکت آرزوی بهار از مرحله قبل خرید تا زمان برداشت محصول در کنار کشاورز هستند تا باغات و مزارع بالاترین میزان بهره‌وری را داشته باشد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

5 × یک =