جستجو کردن

بهترین کود محرک رشد (ریشه و میوه)

۴ مهر ۱۴۰۳

بهترین کود محرک رشد (ریشه و میوه)

بهترین کود محرک رشد
در این نوشته شما میخوانید

برای رشد سریع‌تر و با کیفیت‌تر گیاه از کود محرک رشد استفاده می‌شود. کود محرک رشد با در اختیار قرار دادن مواد غذایی مورد نیاز گیاه، رشد آن را چند برابر می‌کند. 

کود محرک رشد چیست؟

کود محرک رشد ترکیبی آلی است که رشد گیاه را سرعت می‌بخشد. زمانی که رشد گیاه به تعویق افتاده و امکان بروز خسارت ناشی از عقب ماندن از بازار وجود دارد کود محرک رشد به کمک کشاورزان می‌آید. کود محرک رشد از مواد مورد نیاز گیاه برای رشد یعنی آمینو اسیدها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها‌، فولیک اسیدها، هیومیک اسیدها و درصد کمی از عصاره جلبک دریایی تشکیل شده است.

مزایای استفاده از کود محرک رشد

معرفی محرک‌ رشد با کیفیت 

Verv Plus محصولی از این شرکت است که به عنوان محرک رشدی قوی برای محصولات کشاورزی و باغی معرفی شده است. این محصول یک محرک رویشی است که حاوی بیش از 45% از اسیدهای آمینه به فرم چرخشی است. Verv Plus متابلیسم گیاه را به لطف وجود نیتروژن آلی با منشا اسید آمینه و ترکیب متعادلی از ریز مغذی‌ها فعال می‌کند. 

لیست کود های محرک رشد شرکت آرزوی بهار:

  1. MC Brotamix Bull
  2. MC Biotruck
  3. Verv Plus

کاربرد کود محرک رشد

کود محرک رشد در زمین‌های کشاورزی بزرگ، گلخانه‌ها و حتی آپارتمان‌ها کاربرد دارد. با بهره گیری از کود محرک رشد می‌توان کیفیت و کمیت گیاهان را افزایش داد. کشاورزان معمولا این مواد را در برنامه رشد غذایی گیاهان قرار می‌دهند تا بهترین بهره‌وری را از کشت خود داشته باشند.

روش مصرف کود محرک رشد

با توجه به نوع کود و نیاز گیاه در مراحل مختلف رشد می‌توان از کود محرک رشد استفاده کرد. می‌توان برای استفاده و رساندن این کودها به گیاهان آن را با علف کش‌ها ترکیب کرد. بسته به نوع گیاه میزان متفاوتی از این کود به صورت محلول به گیاه می‌رسد. به عنوان مثال Verv Plus برای غلات 1 تا 2 لیتر در هکتار محلول پاشی می‌شود. 

در اوایل فصل رشد پیشنهاد می‌شود حداقل میزان مصرف و در اواخر فصل رشد، حداکثر میزان مصرف کود محرک رشد به کار رود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، محلول پاشی باید در زمانی انجام شود که برگ کافی برای جذب مواد غذایی وجود داشته باشد. همچنین بهتر است عصرها محلول پاشی کنید.

معرفی هیومیک اسید:

عناصر موجود در کود های محرک رشد

کود محرک دارای عناصر کم تحرک و پر تحرک هستند. عناصر کم تحرک عبارتند از: 

  • مس
  • بور
  • گوگرد
  • آهن 
  • و … 

عناصر پر تحرک نیز عبارتند از:

  • پتاسیم
  • نیتروژن
  • فسفر
  • منیزم و …

که سبب رشد انفجاری گیاهان می‌شوند.

انواع کود محرک رشد

در ادامه برخی از این کودها را معرفی می‌کنیم.

1_ کود گوگرد

از جمله کودهای دارای عناصر کم تحرک که می‌توان برای گیاهان مختلف استفاده کرد. البته باید نوع گیاه و میزان نیاز خاک به کود را در نظر گرفت. کود گوگرد در انواع مختلفی به عرضه می‌رسد. توصیه می‌شود قبل از تهیه و مصرف حتما با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

2_ کود آهن

یکی دیگر از کودهای با عناصر کم تحرک، کود آهن است. آهن نقشی اساس در فتوسنتر گیاهان دارد و برای همه گیاهان لازم است. زمان بهره گیری و استفاده کود آهن برای گیاهان آپارتمانی با گیاهان زراعی متفاوت می‌باشد.

3_ کود روی

یکی از بهترین محرک‌ها برای رشد گیاهان کود روی است که نقش مهمی در حفظ دیواره سلولی گیاه، سنتز پروتئین‌ها و… دارد. کود روی نیز دارای انواع متعددی است که با توجه به نوع گیاه باید مورد استفاده قرار گیرد.

4_ کود نیتروژن

کود نیتروژن بهترین کود محرک رشد گیاه است. استفاده از کود نیتروژن زمان بخصوصی دارد و اگر در زمان صحیح استفاده نشود هیچ مزیتی برای گیاه نخواهد داشت. مطلوب است از کود نیتروژن پیش از مرحله زایشی گیاه استفاده شود.

5_ کود منیزیم

یکی دیگر از مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان منیزیم می‌باشد. در صورت کمبود منیزیم، گیاه دچار مشکل و آسیب می‌شود. از آنجا که منیزیم از جمله عناصر پر تحرک است می‌تواند موجب سبز شدن برگ گیاهان شود. استفاده از کود منیزیم به تقسیم سلولی گیاه کمک می‌کند و برای فتوسنتز گیاه بسیار مهم است.

6_ کود پتاسیم

کود پتاسیم از جمله کودهایی است که بر روی تولید مثل و حفظ فرایند رشد گیاه نقش تعیین کننده دارد؛ چراکه اگر گیاهان دچار کمبود پتاسیم باشند، در برابر سرما، گرما، آفات و دیگر مشکلات احتمالی آسیب پذیرتر می‌شوند.

مراحل کود دهی به گیاه

کودهای شیمیایی قبل یا همزمان با کاشت و پس از رویش استفاده می‌شوند. نوع گیاه، نوع کود، آب و هوای منطقه، همگی برای تعیین زمان کود پوشی مهم هستند. اگر کود در خاک توانایی حرکت نداشته باشد و نتوان آن را به صورت محلول بکار برد، آن را قبل از کاشت به خاک می‌دهند. در مواردی که کود به سرعت از خاک شسته شود، کود را در زمان رشد گیاه استفاده می‌کنند.

خرید کود محرک رشد

برای خرید کود محرک رشد شرکت آرزوی بهار می‌توانید به قسمت محصولات شرکت آرزوی بهار مراجعه و سفارش خود را از طریق ارتباط با کارشناسان ثبت کنید. کارشناسان مجموعه در سریع‌ترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی می‌کنند. در صورت وجود سوال یا ابهام نیز می‌توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

شرکت آرزوی بهار تولید کننده انواع کود و نهاده های کشاورزی

بلاگ‌های مرتبط

سوالات متداول

برای دیدن پاسخ روی سوال کلیک کنید.

آیا امکان تست محصولات آرزوی بهار وجود دارد؟

بدین منظور لطفا از طریق تماس با تلفن شرکت و مشاوره با کارشناسان باتجربه آرزوی بهار، چالش‌های خود را برای خرید محصولات  مطرح کرده تا راهنمایی کامل صورت بگیرد.

شما می‌تواند از طریق تماس با دفتر مرکزی ( واقع در تهران) با کارشناسان شرکت آرزوی بهار در ارتباط  باشید:

02188175083

کارخانه بزرگ آرزوی بهار به منظور تولید کودهای جامد و مایع ارگانیک در استان قزوینی و نزدیکی بوئین زهرا واقع شده‌است

 

به منظور انجام این آنالیز ابتدا باید نمونه‌های خود را طبق استانددارهای لازم جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را به آزمایشگاه کارخانه آرزوی بهار ارسال نمایید

 

بله؛ کارشناسان شرکت آرزوی بهار از مرحله قبل خرید تا زمان برداشت محصول در کنار کشاورز هستند تا باغات و مزارع بالاترین میزان بهره‌وری را داشته باشد

 
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

شانزده + چهار =